Kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2021/2022:
Kritéria přijímacího řízení se skládají ze tří částí. Uchazeč vyhoví kritériím přijímacího řízení, pokud splní podmínky ve všech třech částech současně. V případě, že uchazeč nesplní podmínky kterékoliv části přijímacího řízení, potom nevyhověl kritériím přijímacího řízení jako celku.
1. První část kritérií přijímacího řízení: jednotná zkouška ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura
Uchazeč, který dosáhne z písemného testu ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura výsledek minimálně 20 % z maximálního počtu bodů hodnocení, splní podmínku úspěšnosti v písemném testu ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura.
2. Druhá část kritérií přijímacího řízení: jednotná zkouška ze vzdělávacího oboru matematika a její aplikace
Uchazeč, který dosáhne z písemného testu ze vzdělávacího oboru matematika a její aplikace výsledek minimálně 20 % z maximálního počtu bodů hodnocení, splní podmínku úspěšnosti v písemném testu ze vzdělávacího oboru matematika a její aplikace.
3. Třetí část kritérií přijímacího řízení: hodnocení výsledků předchozího vzdělávání uchazeče
Do hodnocení výsledků předchozího vzdělávání uchazeče nebude zahrnuto hodnocení za 2. pololetí 8. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia.
Hodnocení výsledků předchozího vzdělávání uchazeče se převádí na bodové hodnocení tímto způsobem:
a) Aritmetický průměr hodnocení na vysvědčeních vyjádřené průměrem známek, zaokrouhleným na dvě desetinná místa, ze všech povinných vyučovacích předmětů (mimo chování) za 1. pololetí 8. ročníku a 1. pololetí 9. ročníku ZŠ nebo odpovídajících ročníků víceletého gymnázia.
Počet bodů = hodnota aritmetického průměru z průměrů za jednotlivá pololetí zaokrouhlená na dvě desetinná místa.
b) Aritmetické průměry hodnocení z českého jazyka, matematiky a anglického jazyka za stejná klasifikační období.
Počet bodů = součet aritmetických průměrů známek z jednotlivých předmětů zaokrouhlených na dvě desetinná místa.
c) Hodnocení „nedostatečný" z povinných vyučovacích předmětů za stejná klasifikační období.
Počet bodů = počet všech nedostatečných známek krát 5.
d) Hodnocení chování za stejná klasifikační období.
Počet bodů = součet známek krát 3.
Uchazeči, kteří získají celkem 15 bodů a méně, vyhoví kritériu hodnocení výsledků předchozího vzdělávání uchazeče.
Cizí státní příslušníci, kteří získali celé nebo částečné předchozí vzdělání v zahraniční škole (neabsolvovali 8. a 9. ročník v základní škole v České republice), stejně tak uchazeči, kteří nekonají na žádost jednotnou zkoušku ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura, budou pozváni k ověření znalosti českého jazyka rozhovorem. Neprokázání požadované znalosti znamená nevyhovění kritériím přijímacího řízení. V případě, že uchazeč prokáže požadovanou znalost, bude ohodnocen a toto hodnocení bude započteno dle bodů 1 a 3b těchto kritérií, jako hodnocení v písemném testu ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura a současně hodnocení z českého jazyka v každém klasifikačním období.
Uchazeči, kteří v předchozím vzdělávání nebyli hodnoceni z cizího jazyka ve výše uvedených klasifikačních obdobích, budou pozváni k prokázání znalosti cizího jazyka. Neprokázání požadované znalosti znamená nevyhovění kritériím přijímacího řízení. V případě, že uchazeč prokáže požadovanou znalost, bude ohodnocen a toto hodnocení bude započteno dle bodu 3b těchto kritérií jako hodnocení z cizího jazyka v každém klasifikačním období.
4. Celkový počet bodů, pro stanovení pořadí uchazečů, se vypočte takto:
Celkový počet bodů = počet bodů z písemného testu ze vzdělávacího oboru český jazyk a literatura + počet bodů z písemného testu ze vzdělávacího oboru matematika a její aplikace + (100 – počet bodů za hodnocení výsledků předchozího vzdělávání uchazeče).
Pořadí uchazečů o vzdělávání bude stanoveno na základě získaného celkového počtu bodů podle výše uvedených kritérií. Jestliže kritériím přijímacího řízení vyhoví více uchazečů, než kolik lze přijmout ke vzdělávání, rozhoduje o přijetí uchazeče jeho umístění v celkovém pořadí uchazečů.